Tekniikka pettää, järjestelmä on alhaalla, palvelu ei toimi, tieto ei liiku, yhteydenottoon ei vastata riittävän nopeasti. Tyypillisiä tilanteita, joissa asiakkaan sietokykyä koetellaan ja yrityksen asiakaspalvelun hyvyys tai huonous mitataan.

Apix toimii digitaalisen sanomanvälityksen asiantuntijana ja palveluoperaattorina. Arvomme asiakkaalle mitataan joka päivä siinä, miten luotettavasti ja virheettömästi välitämme laskut, tilaukset ja tilausvahvistukset ostajan ja myyjän järjestelmien välillä. Palvelun on pelattava ja vieläpä niin, että asiakkaan ei tarvitse nähdä ylimääräistä vaivaa mahdollisissa tiedonsiirron haasteissa.

Me Apixilla olemme valinneet toimintatavaksemme ennakoivan asiakaspalvelun. Siitä iso osa tapahtuu näkymättömästi, kulissien takana. Mitä tämä tarkoittaa ja mistä se koostuu? Näillä viidellä askelmerkillä takaamme sen, että olemme luottamuksen arvoinen kumppani, joka välittää bisnesdokumenttinne aina aukottomasti perille.

##1. Ennakoimme ongelmasi ja tarpeesi Apixilla hyvä asiakaspalvelu perustuu siihen, että reagoimme ongelmiin ja asiakkaan tarpeisiin jo ennakolta. Olemme ikään kuin aina yhden askeleen edellä kommunikaatiossa ja järjestelmien ylläpidossa.

Kaikki asiakastoteutukset tehdään laadukkaasti. Tavoitteemme on sama kuin asiakkaalla: saada mahdollisimman paljon liiketoimintaan liittyviä tapahtumia kulkemaan luotettavasti järjestelmien välillä.

Jokaisessa asiakastoteutuksessa pitkä kokemuksemme on hyödyksi, kun arvioidaan mitä tunnettuja ongelmia asiakkaan käytössä olevassa ohjelmistossa on ja miten ne pystytään jo ennalta ratkaisemaan.

##2. Estämme virheet tekniikan avulla Apix on suunnitellut järjestelmät siten, että ne toimivat älykkäästi ja korjaavat virheitä automaattisesti. Tekniikka on valjastettu tekemään mahdollisimman paljon työtä – asiantuntijamme keskittyvät niihin asioihin, joita koneet eivät pysty tekemään.

Jokaisen ongelmatilanteen tai asiakkaan palvelupyynnön jälkeen huolehdimme siitä että vastaava tilanne ei toistu. Tässä hyödynnämme niin teknisiä kuin prosesseihin liittyviä keinoja. Tämä työ tapahtuu taustalla ilman että asiakkaan tarvitsee välttämättä edes tietää muutoksista.

##3. Hoidamme palvelupyynnöt heti – emme pallottele Apixilla asiantunteva ja nopea asiakaspalvelu on koko toimintamme sykkivä sydän. Meillä puhelimeen tai sähköpostiin vastaava henkilö hoitaa asiakkaan palvelupyynnöt itse ilman että niitä tarvitsee siirtää eteenpäin.

Monien muiden yritysten tapaan Apix ei ole ulkoistanut asiakastuestaan yhtään tasoa, vaan puheluihin vastataan ja kaikki muutokset sekä korjaukset ja kehitystyö tehdään omassa organisaatiossa. Tämä tuo asioiden hoitoon nopeutta eikä pallottelua tule.

Uudet työntekijät aloittavat järjestelmiimme tutustumisen asiakaspalvelutehtävissä. Kaikkien apixlaisten on ymmärrettävä mitä järjestelmissä tapahtuu, joten tämä on hyvä tapa päästä sisään sanomanvälitykseen. Näin varmistamme myös sen, että kuka hyvänsä meistä osaa auttaa asiakasta ongelmatilanteessa.

##4. Ratkaisemme ongelmia puolestasi Bisnesdokumenttien välittämisessä on noudatettava sovittuja ja määriteltyjä standardeja. Ilman niitä järjestelmät eivät voi kommunikoida keskenään. Asiakkaan ohjelmisto voi kuitenkin tuottaa esimerkiksi virheellisiä, hieman standardin vastaisia dokumentteja, jotka eivät läpäise automaattisia tarkastuksia.

Tällaisessa tilanteessa Apixin lähestymistapa poikkeaa alan muista toimijoista siinä, että korjaamme virheellisen aineiston asiakkaan puolesta. Emme kaihda ylimääräistä työtä. Meille tärkeintä on saada dokumentit aina perille.

##5. Autamme sinua menestymään omassa liiketoiminnassasi Asiakkaan bisnes ei pyöri, jos kaupankäyntiin liittyvät dokumentit eivät teknisten ongelmien vuoksi siirry järjestelmästä toiseen. Ongelmatilanteen ratkaisu on se hetki, jolloin sanomanvälittäjän taidoista ja halusta palvella otetaan mittaan.

 

Harri HautakangasApix Messaging Oy:n asiakkuusjohtaja