Tiedotteet

Tältä sivulta löydät uusimmat asiakastiedotteet tulevista päivityksistä tai häiriötilanteista Apixin palveluihin liittyen.

Huijauslaskuja skannauspalvelun kautta

21.3.2024: Skannauspalvelun kautta on saapunut osalle asiakkaistamme huijausviestejä. Suosittelemme tarkastamaan erityisen tarkasti skannauspalvelun kautta saapuneet laskut. Mikäli epäilette kyseessä olevan huijausviesti, olettehan yhteydessä laskun toimittajaan laskun oikeellisuuden tarkistamiseksi. Huijausviesteissä voidaan viitata esimerkiksi Nordeaan, Osuuspankkiin tai Verohallintoon. Vastatoimiin on ryhdytty heti, kun tapaus on havaittu ja pyydämme ottamaan yhteyttä tukeen, jos olet saanut jotain vastaavaa tai saanut viestin joltain muulta kuin yllä mainitulta tiistai-illan jälkeen.


Huoltokatko 17.3.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon sunnuntaina 17.3. klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Laskumappiin rekisteröityminen pois käytöstä

5.3.2024: Apix Laskumappiin rekisteröityminen on toistaiseksi suljettu huoltotoimien vuoksi. Laskumapin käyttäjäksi ei voi rekisteröityä eikä Laskumappia ottaa käyttöön verkkosivujen kautta. Pahoittelemme aiheutunutta haittaa.

Päivitys 11.3. klo 12.00: Huoltotoimet ovat edelleen käynnissä.


Korjattu / Häiriö Apixin palveluissa 14.2.

14.2.2024: Apixin palveluissa on havaittu häiriö. Selvitämme tilannetta parhaillaan ja päivitämme tätä tiedotetta, kun saamme asiasta lisätietoja. Pahoittelemme tilanteen aiheuttamaa haittaa.

Päivitys 14.2. klo 14:00: Palvelut toimivat pääosin normaalisti. Korjaamme vielä viimeisiä Laskumappiin liittyviä häiriötä.

Päivitys 16.2. klo 15:30: Kaikki palvelut toimivat normaalisti.


Huoltokatko Laskumapin maksupalvelussa 20.2.

Paytrailin maksupalvelussa tehdään 20.2.2024 klo 00:00 alkaen tietokannan huoltotöitä. Huoltokatkon arvioitu kesto on noin viisi tuntia, ja se on aikataulutettu ajankohtaan, jolloin palvelussa tehdään mahdollisimman vähän maksuja. Katkon aikana Laskumapin verkkokaupasta ei voi ostaa Paytrailin maksupalvelun kautta verkkopostimerkkejä. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa haittaa.


Huoltokatko 18.2.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon sunnuntaina 18.2. klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Korjattu / Laskumapin Käyttäjät-kohta toistaiseksi poissa käytöstä

31.1.2024: Apix Laskumapin hallintapaneelin Käyttäjät -kohta on toistaiseksi pois käytöstä 31.1. alkaen huoltotoimien vuoksi. Toiminto ei ole käytettävissä eikä käyttäjiä tai alikäyttäjiä voi perustaa. Pahoittelemme tilanteen aiheuttamaa haittaa.

Päivitys 19.2. klo 16.00: Huoltotoimet on saatu valmiiksi. Käyttäjät-kohta on taas käytössä.


Postialan lakko viivästyttää postin kulkua 1.-2.2.

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on ilmoittanut laajasta poliittisesta lakosta koskien postialaa ajalla 1.-2. helmikuuta 2024. Varaudu viivästyksiin skannauspalvelun ja kirjepostin toimitusten osalta. Lue lisää aiheesta.


Poikkeus palveluaikoihin 26.1.

Asiakaspalvelumme on poikkeuksellisesti suljettuna perjantaina 26.1.2024 koulutuspäivästä johtuen. Voit lähettää yhteydenotot asiakastukeen sähköpostitse osoitteeseen servicedesk@apixmessaging.com tai tukipyyntölomakkeella Puhelinpalvelumme on perjantaina suljettuna.


Korjattu / Laskumappiin rekisteröityminen pois käytöstä

19.1.2024: Apix Laskumappiin rekisteröityminen on toistaiseksi suljettu huoltotoimien vuoksi. Laskumapin käyttäjäksi ei voi rekisteröityä eikä Laskumappia ottaa käyttöön verkkosivujen kautta. Pahoittelemme aiheutunutta haittaa.

Päivitys 30.1. klo 11.00: Huolto- ja korjaustoimet on saatu valmiiksi. Rekisteröityminen Laskumappiin on avattu.


Huoltokatko 21.1.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon sunnuntaina 21.1. klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 17.12.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 19.11.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Häiriö Apixin palveluissa 7.11.

Apixilla on havaittu häiriö verkkopalkan ja laskujen välityspalvelussa sekä Laskumappiin kirjautumisessa. Selvitämme tilannetta parhaillaan ja päivitämme tätä tiedotetta, kun saamme asiasta lisätietoja. Pahoittelemme tilanteen aiheuttamaa haittaa.

Päivitys 7.11. klo 11.00: Olemme paikallistaneet ongelman ja teemme parhaillaan korjausta.

Päivitys 8.11. klo 10.00: Häiriötilanteen korjaustoimet ovat edelleen käynnissä.

Päivitys klo 12.30: Häiriötilanne laskujen ja EDI sanomien osalta on saatu korjattua ja kyseiset palvelut toimivat normaalisti. Laskujen käsittelyssä on viivettä, kunnes jono purkaantuu. Laskumapissa saattaa esiintyä virhetilanteita, jos tarkastellaan vanhoja tapahtumia. Verkkopalkkapalvelussa ei näy palkkalaskelmat, jatkamme tilanteen selvitystä.

Päivitys 9.11. klo 9.15: Häiriö verkkopalkkapalvelussa on edelleen käynnissä. Palkkalaskelmia ei voi tällä hetkellä tarkastella palvelun kautta. Jatkamme tilanteen selvitystä. Pahoittelemme häiriötä!

Päivitys 10.11. klo 10.00: Häiriön seurauksena verkkopalkkapalvelun palkkalaskelmat eivät ole olleet kaikilta osin saatavissa. Virhetilanne on koskenut ennen 7.11.2023 tulleita palkkalaskelmia. Kaikki tiedot on nyt saatu palautettua. Häiriötilanteen selvitys on vielä osittain kesken. Tulemme tiedottamaan tarvittavassa laajuudessa asiakkaitamme ja kumppaneitamme tarkemmin tilanteesta ja sen aiheuttamista toimenpiteistä.

Päivitys 14.11. klo 16.00: Laskumapin ja arkiston näkymät eivät näytä historiadataa häiriötilanteesta johtuen. Tilanteen korjaustoimet ovat parhaillaan työn alla.

Päivitys 16.11. klo 10.00: Historiadatan näkymiseen on löydetty ratkaisu. Laskumappiin tulee vähitellen näkyviin historiatietoa viimeisen 6 kk:n ajalta. Lisäksi puuttuneet ostolaskut ovat nyt noudettavissa rajapinnasta järjestelmiin.


Huoltokatko 15.10.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 17.9.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 20.8.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 16.7.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 18.6.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 21.5.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 16.4.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 19.3.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 19.2.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.


Huoltokatko 22.1.

Apix Messaging Oy suorittaa kuukausittaisen huoltokatkon tämän viikon sunnuntaina klo 18-24 välisenä aikana. Huoltokatko ei aiheuta toimenpiteitä asiakkaille. Mikäli kuitenkin havaitsette poikkeavuuksia laskuliikenteessä huoltokatkon jälkeen, pyydämme ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme matalalla kynnyksellä.