Suomessa yritysten välisessä laskuliikenteessä jo noin 60 prosenttia laskuista on verkkolaskuja. Apixin asiakkailla tämä osuus on huomattavasti suurempi – noin 80 prosenttia.

Verkkolaskutuksen pitää olla helppoa, jotta sen osuus kipuaa vieläkin lähemmäs sataa prosenttia. Mitä pienempiin yrityksiin mennään sitä kustannustehokkaampia ja helppokäyttöisempiä tarjottujen ratkaisujen on oltava. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että taustalla oleva teknologia olisi yksinkertaista. Päinvastoin! Bisneksen kannalta kriittisen informaation luotettava siirto digitaalisesti suoraan järjestelmästä toiseen vaatii vankkaa osaamista tietoliikenteestä, rakenteisen tiedon esitystavoista ja standardeista.

Sanomanvälitys on huippuasiantuntemusta vaativa alue. Parhaiten siinä menestyvät sellaiset yritykset, joilla on kyky innovoida uusia palvelumuotoja, jotka helpottavat asiakkaan elämää. Teknisen tietotaidon lisäksi asiansa osaava sanomanvälittäjä ymmärtää myös mistä hyvä asiakaspalvelu rakentuu.

Mietitäänkö teidän yrityksessänne, miten laskutukseen liittyviä kustannuksia voisi vähentää? Tympiikö monimutkaisten verkkolaskuosoitteiden kaivelu? Vai onko teillä tarve digitalisoida tilaus- ja toimitusketju alusta loppuun tai löytää siihen uusia ratkaisuja?

Tässä 10 kohdan lista, mitä me sanomanvälittäjänä voimme yrityksellesi tarjota.

Veli-Matti Sahlberg

Veli-Matti Sahlberg on Apix Messaging Oy:n toimitusjohtaja ja osakas. Hänellä on pitkä ja laaja-alainen kokemus yritysten väliseen kaupankäyntiin liittyvien bisnesdokumenttien digitaalisesta välityksestä.